Kom ind til kernen og gør det synligt

Det er som med den orange prik. Den er lige stor begge steder; men den virker mindre, når den bliver omgivet af noget, der overdøver den. Sådan er det ofte med dit differentierende løfte til markedet. Det er utydeligt, fordi det ikke er formuleret skarpt nok, eller fordi det overskygges af en mængde andre budskaber. Sæt din ”elevatortale” i midten og lad al kommunikation udenom forstærke dit grundløfte.

Mine ører før dine kroner

Det første møde går med at lytte og forstå. Og stille alle de svære spørgsmål, som man kun kan stille ved at stå udenfor skoven - eller rettere udenfor branchen og udenfor virksomheden.

Et relevant, attraktivt og differentierende kundeløfte

Har alle dine kunder og kundeemner samme opfattelse af, hvad virksomheden og dens produkter/services står for – og hvordan det differentierer sig relevant og attraktivt i markedet? Har dine medarbejdere?

Udnyttelse af dine markedsmuligheder

Forstår du og prioriterer du de kundesegmenter, du skaber mest værdi for?

Kender du deres drivere og barrierer?

Salgsstyrken har en stærk indsatsstrategi og effektive redskaber til at eksekvere den

Udnytter du dine markedsføringskroner optimalt i forhold til prioriteringen af kundesegmenter og deres adfærd? Udnytter du de relevante marketing technology tools? Får du genereret de værdifulde leads?

Computere er det dummeste, der findes i verden. De kender kun svarene.
— Picasso